Obraz podstawą marketingu. Fotografia reklamowa i filmy reklamowo - promocyjne
Strategia marketingowa: adekwatne filmy reklamowo – promocyjne i fotografia reklamowa
Czym jest strategia marketingowa? To wyznaczone cele, jakie biznes ma osiągnąć, dzięki wykorzystaniu pozytywnych cech działalności. Zalety te, podobnie jak wady, należy nazwać, a następnie oszacować, jak prezentuje się firma na tle konkurencji. Ostateczną strategię, trzeba dobrze dostosować do grupy docelowej i jak najlepiej wykorzystać wszelkie zalety. Taki plan realizacji celów, to kwintesencja udanego biznesu.
Fotografia reklamowa i filmy reklamowo – promocyjne, to część tego planu, dlatego ich wydźwięk i styl, muszą być dostosowane do strategii. Filmowiec lub fotograf, powinien więc umiejętnie podkreślić konkretne aspekty, jak: właściwości produktu, atrakcyjna lokalizacja obiektu, estetyka towaru, umiejętności kadry zarządzającej i pracowników oraz wszelkie pozytywne emocje i wydarzenia, towarzyszące ich pracy. Realizacja tych zadań, odbywa się inaczej, w zakresie fotografii reklamowej, a inaczej w przypadku realizacji filmów czy klipów video.
Efektywne klipy reklamowo – promocyjne
Efektywne filmy reklamowo – promocyjne, odznaczają się przede wszystkim dynamiką. Operator, musi wykazać się filmową wyobraźnią, kreatywnością i umiejętnościami. Istotne są: kadrowanie, wykorzystanie światła i ostrości, zastosowanie efektów przestrzeni i ruchu. To ważne cechy obrazu filmowego - środki wyrazu, które pozwalają osiągnąć zamierzone efekty. Dodatkowo, filmy reklamowo – promocyjne, powinny przedstawiać także autentyczne wydarzenia, zachowania, emocje. Właśnie autentyczność przekazu, jest cechą bardzo dobrze odbieraną przez klientów. Z tego względu, na filmie, warto przedstawić pozytywne emocje – niezależnie od tego, czy chodzi o radość towarzyszącą tworzeniu produktu lub korzystaniu z niego czy też, przedstawione mają być szalone sceny, z eventów firmowych. Z tego względu, właśnie filmy reportażowe z eventów, to jednocześnie filmy reklamowo – promocyjne.
Ostateczny montaż i obróbka filmu, są istotnym dopełnieniem całości. Często, kolorystyka, napisy i efekty dźwiękowe są czynnikami decydującymi, o pozytywnym lub negatywnym odbiorze.
Fotografia reklamowa dla biznesu
Pojęcie fotografowania dla reklamy, jest równie szerokie. Fotografia reklamowa, to często relacja z firmowych wydarzeń – eventy, wyjazdy, szkolenia, konferencje, imprezy charytatywne. Organizacja takich imprez przez zarząd, ma istotny wpływ na budowanie wizerunku firmy. To dowód otwartości, nowoczesności i szacunku – zarówno dla klientów, jak też pracowników. Fotografia eventów, nosi znamiona fotografii okolicznościowej. To obrazy, w dużej mierze artystyczne – o określonym przekazie, który uzyskiwany jest, za sprawą wykorzystania odpowiednich zasad fotografowania. Liczba ciekawych momentów do uwiecznienia oraz dynamiczny przebieg wydarzeń, to wymagające warunki pracy. Dlatego, fotograf eventów, musi być osobą kreatywną i doświadczoną. Fotografia reklamowa, to także portrety pracowników i dyrektorów, czyli fotografia wizerunkowa. W tym przypadku, sesję zdjęciową, można nawet uprzednio wyreżyserować. Ważne jest jednak, aby mimo to, realizm i pozytywny przekaz, były na tych fotografiach szczególnie widoczne.
Fotografia reklamowa to koncepcja, która zawiera w sobie także: fotografię nieruchomości, wnętrz mieszkalnych i użytkowych oraz fotografię produktową czy nawet fotografię potraw. Każda z tych dziedzin, wymaga odrębnego podejścia. Zasady fotografii nieruchomości, to przede wszystkim zachowanie odpowiedniej perspektywy i oświetlenia. Uchwycenie dużych przestrzeni, bez zniekształceń, wymaga dużych umiejętności i dobranego sprzętu. Fotografia produktowa, polega na przedstawieniu produktu, w sposób jak najbardziej czytelny, trójwymiarowy, najczęściej, w warunkach studyjnych lub w miejscu wyznaczonym, przez klienta. To również fotografie kreatywne, często stylizowane, w celu podkreślenia wartości użytkowej i emocjonalnej produktu.
Fotografia reklamowa i filmy reklamowo – promocyjne z powietrza
W przypadku reklamy większych obiektów lub filmowania dużych eventów, bardzo skutecznym udogodnieniem jest dron. Zwłaszcza, materiały reklamowe firm budowlanych, inwestorów nieruchomości, organizatorów wydarzeń rozrywkowych, a także właścicieli obiektów użyteczności publicznej i innych lokali, powinny być tworzone, z wykorzystaniem techniki fotografowania i filmowania z powietrza. Z użyciem drona, specjalista zastosuje wszystkie wartościowe zasady wyrazu – z możliwością ogromnego poszerzenia horyzontów.
Fotografia dronem, wymaga umiejętności i doświadczenia na naprawdę wysokim poziomie – ostateczny efekt fotografii, uzależniony jest od uprzedniego dokładnego zaplanowania całego ujęcia i ustawień. Fotograf musi również, wykazać się ogromną zręcznością i umiejętnością podejmowania decyzji w ciągu sekundy. Czasem właśnie ten krótki moment, jest chwilą decydującą. Tylko profesjonalista, doświadczony, w zakresie tradycyjnej fotografii, dobrze poradzi sobie z tym zadaniem.
Ważną kwestią, jest również wykorzystanie drona do wykonania filmów z powietrza. To dynamiczne ujęcia, przedstawiające obiekty, towary i wydarzenia, z nieograniczonych perspektyw. Warto więc, realizować filmy reklamowo – promocyjne, właśnie dronem. Filmowanie z użyciem drona, to szersze pole manewru: powstaje film na najwyższym poziomie, a poszczególne klatki z video, wykorzystać można także jako fotografie.
Filmy lub fotografie z powietrza, mogą stanowić całość materiału marketingowego, lub tylko jego część. Zastosowanie ujęć z drona w klipie promocyjnym, pozwala na osiągnięcie efektu niezwykłego dynamizmu. Połączenie fotografii reklamowej, filmu oraz ujęć z lotu ptaka, tworzy idealny zestaw marketingowy.
Dobrze zmontowane filmy reklamowo – promocyjne to możliwość przedstawienia wszystkich aspektów, za pomocą kilkuminutowego video. Właśnie taka metoda przekazu, wzbogacona o dźwięk i napisy, jest najlepiej odbieraną formą reklamy. Fotografia reklamowa i filmy reklamowo – promocyjne to materiały, które mają ukazać jak najwięcej, w jak najbardziej uproszczony dla odbiorcy sposób. Profesjonalnie wykonane, przedstawią jednocześnie istotne cechy produktów, jak też usług, wnętrz, mechanizmów działania firmy oraz pozytywną energię kadry. Wszystko to, dopełnione jest zazwyczaj odpowiednim podkreśleniem marki, za sprawą prezentacji logotypu. Narracja materiałów promocyjnych, uzupełnia przekaz, o dodatkowe informacje. Aby ująć wszystkie te aspekty, wystarczą krótkie filmy reklamowo – promocyjne i profesjonalna fotografia reklamowa, prezentująca pracę firmy.
Zawodowy fotograf i kreatywny montażysta filmów, z pewnością sprostają wyznaczonym zadaniom marketingowym. Warto pamiętać, że zastosowań fotografii i filmu w celach marketingowych, jest tak wiele, jak wiele jest pomysłów na reklamę. Fotografia reklamowa, to potężne narzędzie promocji, a w połączeniu z narracją tekstową, dynamiką i oprawą muzyczną, zdziałać można jeszcze więcej. Filmy reklamowo – promocyjne i fotografia reklamowa to środki przekazu, które można ze sobą łączyć. Ostateczny efekt, to przesycony przekazem materiał, który dobrze wypromuje firmę, zgodnie z obraną strategią marketingową.